Progressionsplan for de studerende i integreret praktik
Årsforløbsperioderne skal ses som en progressionsplan. Aktiviteter i et pågældende felt forventes kvalificeret over tid. Skemaet er generaliseret. Dermed er der ikke taget højde for studerendes forskelligheder.
Tabel over forventninger til de studerende opstillet som en kalender
Periode
|
I denne periode forventes de studerende at kunne starte på at indgå i følgende opgaver:
|
September/ oktober
|
- De studerende observerer, arbejder med afgrænsede opgaver tilrettelagt af praktiklærer fx undervisningsaktiviteter praktiklærer har planlagt, hvor de studerende sidder med grupper af elever.
- De studerende inviteres til forældremøde
- De studerende inviteres til aktiviteter på skolen fx teammøder, personalemøder etc.
- Der afholdes 1 – 2 gange vejledning
- De studerende involveres i FoU-aktiviteter
|
November/december
|
- De studerende kan stå for en kort afgrænset undervisningsaktivitet i deres undervisningsfag
- De studerende bliver inddraget i planlægningen af uge 2 og 3, hvor der er blokpraktik
- De studerende er med ved tilsynsopgaver fx gårdvagt og spisepauser
- Der afholdes 1 – 2 gange vejledning
- Trepartsamtale
- De studerende deltager i FoU-møder mellem FoU-lærer og KP-underviser
|
Januar
|
- De studerende er i blokpraktik og har undervisningsopgaver tilrettelagt i samarbejde med praktiklærer
- De studerende deltager i alle skolens praksisser fx pædagogiske rådsmøder, teammøder, forældre arrangementer etc.
- Der afholdes 1 – 2 gange /vejledning
- Trepartsamtale
- De studerende deltager i FoU-møder mellem FoU-lærer og KP-underviser
|
Februar - april
|
- De studerende er integreret i skolens kultur og praksisser
- De studerende har en relation til elever i praktiklærers klasser
- De studerende står for korte undervisningssekvenser i deres undervisningsfag
- Der afholdes 2 – 3 gange /vejledning
- De studerende deltager i nr. 2 kompetenceudviklingsdag sammen med FoU-lærer og KP-underviser
|
Maj
|
- De studerende kan begrundet planlægge og gennemføre korte undervisningssekvenser med inddragelse af FoU
|