Progressionsplan for de studerende

Progressionsplan for de studerende i integreret praktik

Årsforløbsperioderne skal ses som en progressionsplan. Aktiviteter i et pågældende felt forventes kvalificeret over tid. Skemaet er generaliseret. Dermed er der ikke taget højde for studerendes forskelligheder.

Tabel over forventninger til de studerende opstillet som en kalender

Periode

I denne periode forventes de studerende at kunne starte på at indgå i følgende opgaver:

September/ oktober

• De studerende observerer, arbejder med afgrænsede opgaver tilrettelagt af praktiklærer fx undervisningsaktiviteter praktiklærer har planlagt, hvor de studerende sidder med grupper af elever.
  • De studerende inviteres til forældremøde
  • De studerende inviteres til aktiviteter på skolen fx teammøder, personalemøder etc.
  • Der afholdes 1 – 2 gange vejledning
  • De studerende involveres i FoU-aktiviteter

November/december

• De studerende kan stå for en kort afgrænset undervisningsaktivitet i deres undervisningsfag
  • De studerende bliver inddraget i planlægningen af uge 2 og 3, hvor der er blokpraktik
  • De studerende er med ved tilsynsopgaver fx gårdvagt og spisepauser
  • Der afholdes 1 – 2 gange vejledning
  • Trepartsamtale
  • De studerende deltager i FoU-møder mellem FoU-lærer og KP-underviser

Januar

• De studerende er i blokpraktik og har undervisningsopgaver tilrettelagt i samarbejde med praktiklærer
  • De studerende deltager i alle skolens praksisser fx pædagogiske rådsmøder, teammøder, forældre arrangementer etc.
  • Der afholdes 1 – 2 gange /vejledning
  • Trepartsamtale
  • De studerende deltager i FoU-møder mellem FoU-lærer og KP-underviser

Februar - april