Progressionsplan for de studerende i integreret praktik
 
Årsforløbsperioderne skal ses som en progressionsplan. Aktiviteter i et pågældende felt forventes kvalificeret over tid. Skemaet er generaliseret. Dermed er der ikke taget højde for studerendes forskelligheder. 
	Tabel over forventninger til de studerende opstillet som en kalender
	
		
			| 
			 Periode  
			 | 
			
			 I denne periode forventes de studerende at kunne starte på at indgå i følgende opgaver: 
			  
			 | 
		
		
			| 
			 September/ oktober 
			 | 
			
			
				- De studerende observerer, arbejder med afgrænsede opgaver tilrettelagt af praktiklærer fx undervisningsaktiviteter praktiklærer har planlagt, hvor de studerende sidder med grupper af elever. 
 
				- De studerende inviteres til forældremøde
 
				- De studerende inviteres til aktiviteter på skolen fx teammøder, personalemøder etc.
 
				- Der afholdes 1 – 2 gange vejledning
 
				- De studerende involveres i FoU-aktiviteter
 
			 
			 | 
		
		
			| 
			 November/december 
			 | 
			
			
				- De studerende kan stå for en kort afgrænset undervisningsaktivitet i deres undervisningsfag
 
				- De studerende bliver inddraget i planlægningen af uge 2 og 3, hvor der er blokpraktik
 
				- De studerende er med ved tilsynsopgaver fx gårdvagt og spisepauser
 
				- Der afholdes 1 – 2 gange vejledning
 
				- Trepartsamtale
 
				- De studerende deltager i FoU-møder mellem FoU-lærer og KP-underviser
 
			 
			 | 
		
		
			| 
			 Januar 
			 | 
			
			
				- De studerende er i blokpraktik og har undervisningsopgaver tilrettelagt i samarbejde med praktiklærer
 
				- De studerende deltager i alle skolens praksisser fx pædagogiske rådsmøder, teammøder, forældre arrangementer etc.
 
				- Der afholdes 1 – 2 gange /vejledning
 
				- Trepartsamtale
 
				- De studerende deltager i FoU-møder mellem FoU-lærer og KP-underviser
 
			 
			 | 
		
		
			| 
			 Februar - april 
			 | 
			
			
				- De studerende er integreret i skolens kultur og praksisser
 
				- De studerende har en relation til elever i praktiklærers klasser
 
				- De studerende står for korte undervisningssekvenser i deres undervisningsfag 
 
				- Der afholdes 2 – 3 gange /vejledning
 
				- De studerende deltager i nr. 2 kompetenceudviklingsdag sammen med FoU-lærer og KP-underviser
 
			 
			 | 
		
		
			| 
			 Maj  
			 | 
			
			
				- De studerende kan begrundet planlægge og gennemføre korte undervisningssekvenser med inddragelse af FoU
 
			 
			  
			 |