Principper for undervisningens organisering
Minimumtimeplanen for Frederiksberg Kommunes Skolevæsen udgør grundlaget for undervisningens organisering
Puljetimer tildeles følgende områder:
- 2-lærer, deletimeordning, holddeletimer fortrinsvis i indskolingen og ved klassesammenlægning (3G)
- Begynderundervisning i dansk og matematik i 1. og 2. kl.
- Praktisk- musiske fag på 1. – 7. klassetrin
- Matematikundervisningen på 3.-7. klassetrin
- Natur/teknik og fysik/kemi
- Musikundervisningen
- Svømning på 4. klassetrin
Specialundervisningen organiseres gennem skolens støttecenter og omfatter følgende:
- Specialundervisning primært i dansk og matematik
- Ordblindeundervisning/kursusforløb
- Støtteundervisning i klasserne
- Anden form for støtteundervisning som f.eks. motorikundervisning
- Tidlig læsehjælp
- AKT (adfærd, kontakt og trivsel)